Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų, kurie gyvena Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ir (arba) yra ugdomi Šiaulių miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, vaikų globos namuose, kurių steigėja yra Šiaulių savivaldybės taryba.
Specialieji ugdymosi poreikiai
– pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ir įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Vertinimo tikslas
– nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.
Vertinimas atliekamas remiantis dokumentu:
Vaiko, nelankančio ugdymo įstaigos,
specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas, kai kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl vaiko kalbos, bendravimo, elgesio ar kitų sunkumų, pateikdami Tarnybos vadovui prašymą, vaiko piešinių ar kitokių darbų, vaiko sveikatos būklės įvertinimo dokumentų kopijas, individualų ankstyvosios reabilitacijos planą (jeigu toks yra sudarytas ir vykdomas), sudarytą vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas teikiančių specialistų.
Ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokinių (vaikų)
specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Tarnyboje, atlikus Pirminį ugdymosi poreikių vertinimą ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijoje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų
vertinimą atlieka Tarnybos logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Mokinių vertinimą atlieka Tarnybos specialistai:
psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas ( jeigu vaikas turi klausos sutrikimų). Į vertinimą mokinį lydi tėvai (globėjai, rūpintojai) ir pateikia Tarnybos vadovui prašymą raštu. Dažniausiai su vaiku (mokiniu) apsilankyti tenka du kartus:
- pas psichologą, kuris atlieka skirtingų intelekto funkcijų įvertinimą.
- pas specialųjį pedagogą, kuris nustato žinių, mokėjimų, gebėjimų lygį ir jų atitiktį ugdymo programoms ir logopedą, kuris įvertina kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
Atlikus Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, jį atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), pilnamečiu mokiniu ir supažindina su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo forma.